اروم ماشین صنعت پیمان گستر

طراحی و ساخت انواع کوره های دوار، ماشین آلات صنعتی و معدنی، و خط تولید گازهای صنعتی، طبی و خوراکی Co2.N2,O2

اروم ماشین صنعت پیمان گستر

طراحی و ساخت انواع کوره های دوار، ماشین آلات صنعتی و معدنی، و خط تولید گازهای صنعتی، طبی و خوراکی Co2.N2,O2

فرآیند خط تولید گاز کربن دی‌اکسید CO2

تولید گاز کربن دی‌اکسید CO2 هدف از این فرآیند، دستیابی به جریانی با درصد خلوص بالای کربن دی‌اکسید (بسته به درخواست مشتری) است. اساس طراحی و ساخت سامانه‌های بازیافت گاز کربن دی‌اکسید، مبتنی بر نوع گازهای احتراقی ورودی به سیستم است. به عبارتی بسته به فرآیند جداسازی و بازیافت گاز کربن دی‌اکسید خروجی، مشخصات فنی سیستم بازیافت مربوطه هم متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر هدف بازیافت گاز کربن دی‌اکسید موجود در گازهای طبیعی باشد یا گاز کربن دی‌اکسید حاصل از یک فرآیند شیمیایی و یا گاز کربن دی‌اکسیدی که در اثر عملیات تخمیر در یک کارخانه آبجوسازی تولید شده باشد، برای هر یک از این فرآیندها نیاز است که سیستم مناسب طراحی شود.

آنچه را که ما به‌عنوان گازهای احتراقی خروجی به ورودی خط بازیافت هدایت می‌کنیم، شامل ترکیبی از گازهای مختلف، ذرات گوناگون و بخار آب هست. اگر کربن دی‌اکسید موجود در این گازهای احتراقی را به‌عنوان یک ماده هدف در نظر بگیریم و در پی خالص‌سازی آن باشیم، سایر ترکیبات موجود در آن ناخالصی محسوب شده و باید سیستم به‌گونه‌ای طراحی شود که بتواند در انتهای فرآیند، تمامی ناخالصی‌های موجود در گازهای احتراقی را به زیر مقادیر تعیین‌شده در استانداردهای موجود برساند. اینکه درصد گاز کربن دی‌اکسید موجود در این گازهای احتراقی به چه میزان است، از دیگر پارامترهایی است که در طراحی سیستم بازیافت نقش مؤثر دارد. ممکن است در بعضی موارد احداث یک خط بازیافت از نظر علمی و فنی امکان‌پذیر باشد اما از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نباشد. بنابراین لازم است که از جهات مختلف، موضوع احداث یک کارخانه بازیافت مورد ارزیابی و مطالعه قرار گیرد.

 

طراحی، ساخت و اجرا خط تولید گاز کربن دی‌اکسید CO2

 

مزایای اجرای طرح تولید کربن دی‌اکسید:

  • اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم
  • جلوگیری از ورود گازهای مخرب به محیط‌زیست
  • استحصال یک ماده ارزشمند با سوددهی بسیار بالا
  • کمک به بازار داخلی در امر تأمین نیاز بالا کشور با توجه به مصارف بالای اکثر کارخانه‌ها (نوشابه‌سازی، آبمیوه و غیره…)
  • ایجاد یک منبع درآمد ثانویه در کارخانه با توجه به سوددهی بالای این طرح

 

ساختار فرآیندی

برای جذب کربن دی‌اکسید به روش پس از احتراق، روش‌های مختلفی همچون جذب (فیزیکی و شیمیایی)، جذب سطحی، غشا، فرآیند کرایوژنیک وجود دارد. ولی در بین همه این روش‌ها تولید کربن دی‌اکسید به روش جذب شیمیایی، پرکاربردترین روش بنابر مزایای زیر است:

  • بازدهی مناسب
  • هزینه‌های ثابت و عملیاتی کمتر
  • سهولت در طراحی و اجرا و کنترل فرآیند

 

تعریف، خصوصیات کلی و کاربردهای گاز کربن دی‌اکسید CO2

 

شرکت اروم ماشین صنعت پیمان گستر در راستای حفاظت از ارزش­های زیست محیطی و بهبود شرایط حال حاضر محیط زیست، کاملاً متعهد به کاهش یا مدیریت انتشارات مضر ناشی از صنایع ذکر شده می­باشد. مجموعه فناوری پاک ما در راستای ارائه روش‌های نوآورانه برای کاهش انتشار کربن دی‌اکسید از طریق فرآیندهایی با هدف جذب، خالص‌سازی و مایع‌سازی کربن دی‌اکسید می­باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد