اروم ماشین صنعت پیمان گستر

طراحی و ساخت انواع کوره های دوار، ماشین آلات صنعتی و معدنی، و خط تولید گازهای صنعتی، طبی و خوراکی Co2.N2,O2

اروم ماشین صنعت پیمان گستر

طراحی و ساخت انواع کوره های دوار، ماشین آلات صنعتی و معدنی، و خط تولید گازهای صنعتی، طبی و خوراکی Co2.N2,O2

طراحی و ساخت مخزن ۶۰ هزار لیتری سوخت بنزین صادر به روسیه

مخزن ۶۰ هزار لیتری طراحی و ساخت آن به عنوان سوخت بنزین جهت صادر به کشور روسیه توسط اروم ماشین صنعت پیمان گستر انجام شده است.

مخزن سوخت (Storage Tank) وسیله ای جهت نگه داری مواد است و از لحاظ هندسه و ساختمان مخزن، جنس مخزن، ماده ذخیره شده در مخزن، فشار بخار سیال درون مخزن، روزمینی یا زیر زمینی بودن مخزن و… به گروه های مختلفی تقسیم می شود.

 

مخزن 60 هزار لیتری
مخزن ۶۰ هزار لیتری

 

 بـه دلایـل زیـادی از جمله یکسـان کـردن کیفیت محصـول , اندازه گیری حجـم محصول جهت فـروش , امکان بارگیـری و انتقـال بـه تانکـر یـا کشـتی در حداقـل زمان ممکـن و دلایل دیگر سـبب می شـود تامحصـولات را بعـد از تولیـد, در مخـازن یـا تانـک های مناسـب ذخیـره نماینـد.

 

طراحی و ساخت انواع کوره دوار

 

از اصطلاح تانک بـرای ظروف ذخیره سـازی بـزرگ بـا کاربـرد جابجـا کـردن, ذخیـره سـازی , انـدازه گیری و حمـل و نقـل مایعات اسـتفاده می گـردد. مخازن ذخیره سازی حاوی مایعات آلی را می توان در بسیاری از صنایع یافت، از جمله تولید و تصفیه نفت، تولید پتروشیمی و شیمیایی، عملیات ذخیره سازی و انتقال فله، و صنایع دیگر که مایعات آلی را تولید می کنند.

 

درام سپراتور مغناطیسی تر Magnetic Wet Drum Separator

 

 

مخزن سوخت اروم ماشین صنعت پیمان گستر

 

ضخامت ورق مخزن ذخیره سوخت براساس ضریب خوردگی سیال، ظرفیت و فشار کاری منبع تعیین می گردد. کلیه ورقه ها پیش از ساخت مخازن کنترل شده و پس از تایید ناظر کیفی جهت ساخت مخازن مورد استفاده قرار می گیرند؛ همچنین پس از گذراندن مراحل ساخت نیز پیش از رسیدن به دست مشتری مورد بازرسی کیفی قرار می گیرند.

 

 

 

نحوه طراحی و ساخت کوره دوار آهک Lime Rotary Kiln

 

برای سفارش مخازن سوخت میتوانید با کارشناسان فنی ما تماس بگیرید.

وب سایت:www.orummachine.com

ایمیل: info@orummachine.com

موبایل: ۰۹۱۴۴۳۳۸۶۸۴ ۰۹۱۴۴۸۴۷۷۵۰

اروم ماشین صنعت پیمان گستر

عملیات کوره آهک و تحلیل انرژی حرارتی فرآیند تولید آهک با کوره دوار

عملیات کوره آهک کربنات کلسیم رسوبی که معمولاً لجن آهک یا گل آهک نامیده می شود، هنگامی تولید می شود که مشروب سبز سولفات با آهک سوزانده شود. این لجن آهک برای سال‌های متمادی به عنوان یک محصول زائد در نظر گرفته می‌شد و به رودخانه‌ها یا حوضچه‌های زباله ریخته می‌شد یا برای پر کردن اطراف گیاهان استفاده می‌شد. مقادیر زیادی آهک جدید از تولیدکنندگان تجاری برای جایگزینی آهک از دست رفته در ضایعات لجن خریداری شد.

تعدادی از تولیدکنندگان کاغذ به زودی از صرفه جویی هایی که با بازیابی آهک حاصل می شود آگاه شدند. با شروع دهه ۲۰، تلاش ها به سمت تاسیسات بازیافت آهک هدایت شد. امروزه، عملکرد مناسب کوره آهک دوار بخشی جدایی ناپذیر از تمام آسیاب های خمیر کاغذ مدرن است.

 

کوره آهک دوار چگونه کار می کند

خوراک کوره و فیدرها

تنها در صورتی می توان آهک با کیفیت بالا را با نرخ یکنواخت تولید کرد که کوره با سرعت ثابت با لجن آهکی با ترکیب ثابت تغذیه شود. در برخی موارد خوراک کوره شامل لجن قابل پمپاژی است که حاوی ۵۵ تا ۶۵ درصد آب است. با این حال، در اکثر تاسیسات یک فیلتر درام یا یک سانتریفیوژ درست جلوتر از کوره نصب می شود تا رطوبت را به ۳۵ تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این کیک از طریق یک نوار نقاله پیچی به کوره وارد می شود که برای قسمتی که تا اتصال انتهایی تغذیه کوره امتداد می یابد، روکش آب دارد.

یک تغذیه کننده دوغاب چرخ و فلک و یک مخزن سرج که جلوتر از فیلتر یا سانتریفیوژ قرار دارد، نرخ ثابتی از تغذیه به کوره را تضمین می کند. مخزن سرج باید دارای ابزار کارآمدی برای هم زدن و کنترل رقت باشد تا یکنواختی تغذیه به فیدر دوغاب چرخ و فلک حفظ شود. سرریز از فیدر به مخزن سرج باز می گردد. مخزن سرج باید ظرفیت تغذیه کوره ۱ تا ۲ ساعت را داشته باشد.

کمک رسانی به زلزله زدگان شهر خوی ارومیه بهمن ماه سال ۱۴۰۱

زلزله زدگان شهر خوی کمک به زلزله زدگان شهر خوی بهمن ماه سال ۱۴۰۱ توسط شرکت اروم ماشین صنعت پیمان گستر

وب سایت:www.orummachine.com

شرکت اروم ماشین صنعت پیمان گستر پیشرو در طراحی و ساخت کوره های دوار

 https://www.aparat.com/v/gqUV4

توضیحات کلی سنگ شکن فکی Jaw Crusher و فرآیند خرد کردن آن

سنگ شکن فکی Jaw Crusher به منظور استفاده از سنگها یا سنگهای معدنی به دست آمده از استخراج/انفجار در بخشهای معدن و ساخت و ساز، مواد باید خرد شوند تا آنها را به اندازه کوچکتر کاهش دهد. ما این فرآیند را کاهش اندازه یا خرد کردن می نامیم. شما این مقاله را از سایت اروم ماشین صنعت پیمان گستر مشاهده میکنید.

 

اهداف کاهش سایز به شرح زیر است:

۱.) به دست آوردن اندازه یا سطح مورد نیاز برای استفاده از سنگ معدن یا ماده
۲.) امکان حمل و نقل و ذخیره سازی آسان
۳. جداسازی مواد معدنی مختلف موجود در سنگ معدن و آزادسازی آنها از یکدیگر
۴.) به دست آوردن اندازه یا سطح مورد نیاز برای مرحله غنی سازی.
به طور کلی خرد کردن بسته به اندازه مورد نظر مواد در سه مرحله انجام می شود.

سنگ شکن فکی
سنگ شکن فکی

خرد کردن اولیه

این اولین مرحله از فرآیند خرد کردن است. به طور کلی اندازه مواد خوراک که بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر است به ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر کاهش می یابد.

 

خرد کردن ثانویه

این مرحله دوم خرد کردن است. اندازه خوراک، که حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر است، سنگ یا سنگ معدن حاصل از فرآیند خردایش اولیه بین ۵۰ تا ۸۰ میلی متر کاهش می یابد.

 

خرد کردن سوم

این مرحله سوم خرد کردن است. اندازه سنگ معدن یا سنگ حاصل از فرآیند خردایش ثانویه که حدود 50 تا 80 میلی متر است بین 5 تا 12 میلی متر کاهش می یابد. ما به ماشینی که فرآیند خرد کردن را انجام می دهد، CRUSHING MACHINE یا CRUSHER می گوییم.

 

سنگ شکن فکی
سنگ شکن فکی

 

سنگ شکن فکی چیست؟

این یک نوع سنگ شکن است که به طور گسترده در فرآیندهای خردایش اولیه و ثانویه استفاده می شود. معمولاً برای خرد کردن بلوک های بزرگ از مواد سخت و ساینده ترجیح داده می شود.

 

سنگ شکن فکی
سنگ شکن فکی

 

سنگ شکن های فکی چگونه کار می کنند؟

تمام سنگ شکن های فکی دارای دو فک هستند: یکی از آنها ثابت است و دیگری حرکت می کند. اصل کار سنگ شکن های فکی بر اساس حرکت رفت و برگشتی فک متحرک است که سنگ یا سنگ معدن بین خود و فک ثابت را فشرده و خرد می کند، زیرا مواد وارد منطقه بین فک ها می شوند.

 

فک متحرک در برابر فک ثابت به عقب و جلو حرکت می کند و مواد تغذیه شده از بالای دستگاه بین این دو فشرده می شود و آن را به قطعات کوچکتر می شکند. همانطور که فک متحرک از فک ثابت دور می شود، مواد خرد شده از سنگ شکن در پایین تخلیه می شود و اندازه مواد خارج شده توسط شکاف بین فک ها تعیین می شود.

 

اجزای اصلی سنگ شکن های فکی چیست؟

سنگ شکن های فکی به طور کلی با اندازه دهانه آنها تعریف می شوند.

به عنوان مثال، سنگ شکن ۹۰۰×۶۵۰ میلی متر به سنگ شکنی با ورودی ۹۰۰ میلی متر در ۶۵۰ میلی متر اشاره دارد.

 

مقدمه خردایش با سنگ شکن فکی Jaw Crusher

 

قطعات اصلی و پارامترهای فنی اصلی یک سنگ شکن فکی در زیر ارائه شده است.

 

 

سنگ شکن فکی
سنگ شکن فکی

 

 

حداقل و حداکثر قابلیت حرکت انتهای تحتانی فک. این برابر با OSS منهای CSS است.

R: نسبت کاهش اندازه

نسبت عرض شکاف به دهانه نزدیک فک کناری.
این نسبت ممکن است از ۱/۳ تا ۱/۹ متغیر باشد، اما به طور کلی برای سنگ شکن های اولیه ۱/۳ و برای سنگ شکن های ثانویه ۱/۴ است.

 

کاربرد، ویژگی و مشخصات کلی انواع دستگاه سرند Screen

 

θ: زاویه نیپ

یکی از پارامترهای مهم، زاویه بین دو فک است که از آن به عنوان زاویه نیپ یاد می شود. زاویه نیپ زاویه ای است که در آن ماده ای که از ورودی سنگ شکن عبور می کند تا بین فک ها خرد شود می تواند توسط فک ها بدون لیز خوردن گرفته شود. این زاویه به اندازه، سختی و شکنندگی مواد بستگی دارد. نمی توان آن را به عنوان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک انتخاب کرد. زاویه نیپ در سنگ شکن های اولیه کمتر از سنگ شکن های ثانویه است.

 

سنگ شکن فکی

 

به طور کلی این مقدار در سنگ شکن های فکی اولیه بین ۱۸ تا ۲۴ درجه و در سنگ شکن های ثانویه بین ۲۲ تا ۲۸ درجه است. زاویه نیپ می تواند حداکثر ۳۳ درجه باشد.

انواع مختلف سنگ شکن فکی کدامند؟ / انواع سنگ شکن فکی
دو گروه اصلی سنگ شکن های فکی وجود دارد که بر اساس مکانیسم حرکت فکی آنها دسته بندی می شوند.

 

تاریخچه و توضیحات کلی کوره دوار Rotary kiln

 

– سنگ شکن های فکی تک ضامن
– سنگ شکن های فکی دو ضامن

 

 

 

در سنگ شکن های فکی تک ضامن، فک متحرک توسط یاتاقان روی یک شفت غیرعادی که توسط پیتمنی که به آن متصل شده است، پشتیبانی می شود. پیتمن توسط یک صفحه ضامن در پایین فک متحرک پشتیبانی می شود. صفحه ضامن بین فک متحرک و بدنه اصلی فشرده شده است. این مکانیسم تضمین می کند که هر نقطه روی فک متحرک در یک مدار بیضی شکل حرکت می کند. این مکانیسم حرکتی را ایجاد می کند که به آن حرکت پیوند چهار میله ای می گویند. از طریق این حرکت، فک متحرک هم نیروی فشار و هم نیروی اصطکاک را به ماده ای که باید خرد شود اعمال می کند.

در سنگ شکن های فکی دو ضامن، پیتمن بر روی شفت ثابت غیر غیرعادی که در بالای سنگ شکن قرار دارد، نصب می شود. دو صفحه ضامن وجود دارد، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست، به پیتمن متصل شده است که به میل بادامک رانده شده است. صفحه ضامن در سمت چپ به بلوک نگهدارنده فک وصل شده است، در حالی که صفحه سمت راست به بدنه اصلی متصل است.

 

مشخصات دستگاه سنگ شکن راک آن راک Rock on Rock

 

مکانیزم سنگ شکن های فکی دو ضامن اجازه می دهد تا فقط فشار بر روی مواد اعمال شود.

مقایسه سنگ شکن های فکی با ظرفیت یکسان نشان می دهد که سنگ شکن های فکی دوگانه گران تر از سنگ شکن های فکی معمولی هستند. به همین دلیل، بیشتر از سنگ شکن های فکی تک ضامن در بخش سنگدانه استفاده می شود، در حالی که سنگ شکن های فکی دو ضامنه بیشتر برای خرد کردن مواد بسیار سخت و بسیار ساینده استفاده می شود.

چرخه عمر سنگ شکن های فکی دو ضامن طولانی تر است زیرا آنها نیروی اصطکاک اعمال نمی کنند.

 

منابع:
مهندس مکانیک Msc Suphi Yavuz، Başak Yavuz Makine، نکات فنی
مهندس معدن Msc Necati Yıldız، کتاب پانسمان و غنی سازی سنگ معدن

OMS

OMS

Orum Machine Sanat Peyman Gostar


09144338684

09144847750

www.orummachine.com