اروم ماشین صنعت پیمان گستر

طراحی و ساخت انواع کوره های دوار، ماشین آلات صنعتی و معدنی، و خط تولید گازهای صنعتی، طبی و خوراکی Co2.N2,O2

اروم ماشین صنعت پیمان گستر

طراحی و ساخت انواع کوره های دوار، ماشین آلات صنعتی و معدنی، و خط تولید گازهای صنعتی، طبی و خوراکی Co2.N2,O2

عملیات کوره آهک و تحلیل انرژی حرارتی فرآیند تولید آهک با کوره دوار

عملیات کوره آهک کربنات کلسیم رسوبی که معمولاً لجن آهک یا گل آهک نامیده می شود، هنگامی تولید می شود که مشروب سبز سولفات با آهک سوزانده شود. این لجن آهک برای سال‌های متمادی به عنوان یک محصول زائد در نظر گرفته می‌شد و به رودخانه‌ها یا حوضچه‌های زباله ریخته می‌شد یا برای پر کردن اطراف گیاهان استفاده می‌شد. مقادیر زیادی آهک جدید از تولیدکنندگان تجاری برای جایگزینی آهک از دست رفته در ضایعات لجن خریداری شد.

تعدادی از تولیدکنندگان کاغذ به زودی از صرفه جویی هایی که با بازیابی آهک حاصل می شود آگاه شدند. با شروع دهه ۲۰، تلاش ها به سمت تاسیسات بازیافت آهک هدایت شد. امروزه، عملکرد مناسب کوره آهک دوار بخشی جدایی ناپذیر از تمام آسیاب های خمیر کاغذ مدرن است.

 

کوره آهک دوار چگونه کار می کند

خوراک کوره و فیدرها

تنها در صورتی می توان آهک با کیفیت بالا را با نرخ یکنواخت تولید کرد که کوره با سرعت ثابت با لجن آهکی با ترکیب ثابت تغذیه شود. در برخی موارد خوراک کوره شامل لجن قابل پمپاژی است که حاوی ۵۵ تا ۶۵ درصد آب است. با این حال، در اکثر تاسیسات یک فیلتر درام یا یک سانتریفیوژ درست جلوتر از کوره نصب می شود تا رطوبت را به ۳۵ تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این کیک از طریق یک نوار نقاله پیچی به کوره وارد می شود که برای قسمتی که تا اتصال انتهایی تغذیه کوره امتداد می یابد، روکش آب دارد.

یک تغذیه کننده دوغاب چرخ و فلک و یک مخزن سرج که جلوتر از فیلتر یا سانتریفیوژ قرار دارد، نرخ ثابتی از تغذیه به کوره را تضمین می کند. مخزن سرج باید دارای ابزار کارآمدی برای هم زدن و کنترل رقت باشد تا یکنواختی تغذیه به فیدر دوغاب چرخ و فلک حفظ شود. سرریز از فیدر به مخزن سرج باز می گردد. مخزن سرج باید ظرفیت تغذیه کوره ۱ تا ۲ ساعت را داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد